Zapach zaczął się jako coś, czego używa kobieta. Przez lata uczono mężczyzn, że potrzebują tego samego. Dziś perfumy są podstawowym dodatkiem zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet, niezależnie od okazji.
Jak opisał to kiedyś znany producent perfum Serge Lutens: „Perfumy same w sobie nie są tylko aromatem. Potencjalnie jest nośnikiem wyobraźni. Perfumy są gęste; to trucizna i czyste pragnienie”.
Chociaż zapachy pojawiają się jedynie jako aromatyczne wody w kuszących butelkach, te zapachy działają na każdego na wiele żarliwych sposobów. Z tego powodu perfumiarze wykorzystują reklamy erotyczne w psychologii pukania i kojarzeniu zapachów z pragnieniami, pasją, męskością i kobiecością.
Każda reklama perfum potrzebuje 6 rzeczy: popularnej twarzy, fabuły, która przepełnia miłość, uwodzicielskiego języka, namiętnych kolorów, czarujących dźwięków i popisu luksusu. Oto zestawienie 10 najlepszych na świecie reklam perfum od najstarszych do najnowszych. Naciesz oczy podróżą do podniecającego seksualnie i czarującego świata zapachów.
10. Chanel nr 5 „Share the fantazy” (1982)
To sprawi, że zechcesz podzielić się fantazją o luksusie i romansie. Z „Charles” i „Catherine” zarówno mężczyźni, jak i kobiety będą odnosić się zarówno do reklamy, jak i zapachu. Zdjęcie z cieniem samolotu przelatującego nad TransAmerica Building w San Francisco sugeruje, że jeśli użyjesz tego cytrynowego, piżmowego Chanel, przyciągniesz bogactwo i piękno.
9. Coty Wild Musk (1983)
Chociaż ta reklama jest ostatecznie hiperboliczna, przedstawia paralelizm między ludźmi a zwierzętami. Sugeruje to, że użycie Coty Wild Musk spowoduje, że bestia będzie drżała, ale jest głodna więcej zapachu. Jego scenariusz był idealnie zgrany z krzykiem Jane dotykającej Tarzana. Świetnie zakończyło się również wezwaniem do działania: „użyj, zanim zaczniesz prześladować”.
8. Calvin Klein Obsession (1985)
CK Obsession to ciepłe połączenie kwiatowych i orientalnych zapachów. Jedno dotknięcie pachnie, jakby miało być seksowne, i tak jest. Ta reklama nawet zapowiadała, że rzeczywiście jest tylko jedna rzecz, na której można się opętać – CK Obsession. Jest tak bezpośredni, zmysłowy i prowokacyjny, jak chciał tego Calvin Klein.
Miej obsesję na punkcie CK pod tym linkiem: archiwum Calvina Kleina.
7. White Diamonds Elizabeth Taylor (1991)
Zapach, z którego powstają marzenia – to znak firmowy najlepiej sprzedających się perfum na świecie. Intrygujący sposób, w jaki Elizabeth Taylor pożyczyła swój biały diamentowy kolczyk hazardzistce, doskonale oddaje fascynujący kwiatowy zapach mikstury White Diamond autorstwa Sophii Grojsman.
6. CK One (1995)
CK One to pierwszy nowoczesny zapach, który oferuje prostotę zarówno dla mężczyzn, jak i kobiet. Minimalistyczny zapach i opakowanie perfum zostały pięknie przekształcone w reklamę.
Mężczyźni pojawiają się w dżinsach i koszulach, a kobiety w dżinsach lub spódnicach i podkoszulkach. W tej reklamie nie ma wiele do zobaczenia, ale w sumie pokazuje wiele o zapachu.
5. Curious Britney Spears (2004)
Ta reklama ma tylko 1 dźwięk w tle, bicie serca, ponieważ pokazuje, że Curious jest stworzona dla niezależnych, psotnych i nieustraszonych kobiet. Reklama jest wciągająca, ekscytująca i na pewno zaciekawi każdego.
4. Chanel nr 5 „Film” (2004)
Ta reklama Chanel z 2004 roku jest bogata i długa. Jest to około 2-minutowy film Nicole Kidman w krótkiej powtórce z Moulin Rouge. Pokazuje, że wyjątkowy i subtelny ponadczasowy klasyczny Chanel No. 5 to zapach luksusu i sławy. Butelka nie pojawia się nigdzie w reklamie, ale nazwa Chanel jest wszędzie i kończy się ujęciem diamentowego naszyjnika Nicole Kidman z logo nr 5.
3. Paryskie perfumy Yves Saint Laurent (2009)
Wszystko, czego mężczyzna pragnie od kobiety, znajduje się w reklamie YSL Parisienne.
Zaczęło się od Kate Moss, a skończyło na Kate Moss. To oznaczało uwodzenie i piękno przez całą reklamę. To również pokazało, że Parisienne składa się głównie z nut róży.
2. J’Adore Dior „Przyszłość jest złota” (2014)
J’Adore Dior to czysta elegancja, klasa i styl. Przedstawia Charlize Theron w ręcznie robionej złotej sukience.
1. Chanel Coco Mademoiselle „Nie ma jej” (2014)
Mademoiselle ma delikatny, ale bardzo uwodzicielski zapach, który został ożywiony przez gwiazdę Piratów z Karaibów, Keirę Knightley. Film jest zarówno magiczny, jak i hipnotyzujący, tak jak Mademoiselle.